Seria Denumirea vagonului si tipurile de marfuri care se pot transporta
Tals(1,2) Vagon cu acoperis care se poate deschide. Tals(1) sunt amenajate pentru transport fosfati si ingrasaminte. Tals(2) sunt amenajate pentru transport cereale.
Fals Vagon descarcator pentru transportul carbunelui.Este destinat transportului de carbuni. Incarcarea: gravitational. Descarcarea: masiv gravitational in magazii special construite sub linie sau estacada.
Gas Vagon acoperit pe 4 osii. Vagoanele acoperite pe 4 osii tip Gas sunt destinate transportului de marfuri generale ambalate/paletizate, cu volum mare care necesita protectia impotriva agentilor atmosferici.
Ggs Vagoane acoperite pe 2 osii. Sunt destinate transportului de marfuri cu volum mare, care trebuiesc protejate impotriva intemperiilor, cum ar fi: mobila, utilaje, legume in lazi, diferite marfuri ambalate (paletizate), colete, etc. Vagoanele sunt construite in 2 variante:

  • cu pereti din scindura Ggs (1);
  • cu pereti din tegotex Ggs (2);
Gbs
Gbgs
Vagoane acoperite pe 2 osii. Este destinat transportului de marfuri cu volum mare, care trebuiesc protejate impotriva intemperiilor cum ar fi: mobila, utilaje, legume in lazi, diferite marfuri ambalate( paletizate), colete, etc. Constructia vagonului este complet metalica. Vagonul tip Gbgs permite si transportul cerealelor in vrac.
Gags Vagon acoperit pe 4 osii. Vagoanele acoperite pe 4 osii tip Gags sunt amenajate pentru transportul marfurilor generale/paletizate. De asemenea sunt amenajate si pentru transportul cerealelor in vrac. In acest scop, in acoperis sunt practicate 4 guri de incarcare. Pentru descarcare, fiecare din cele 4 usi rulante este echipata cu clape de descarcare care permit scurgerea cerealelor direct in buncare.
Ucs Vagon special pentru transportat marfuri pulverulente cu descarcare sub presiune. Este destinat transportului cimentului in vrac si a altor substante pulverulente asemanatoare. Incarcarea: gravitational. Descarcarea: cu aer comprimat.
Rs
Rgs(1)
Rgs(2)
Vagon platforma pe 4 osii. Vagoanele tip Rgs(1) si (2) sunt amenajate pentru transportul containerelor. Pentru asigurarea marfurilor vagoanele sunt prevazute cu tepuse si pereti frontali cu inaltimea de 520 mm. Vagoanele tip Rs nu sunt dotate cu dispozitive pentru containere si pot fi folosite la transportul de busteni, materiale lungi, etc.
Rils Vagon platforma pe 4 osii cu invelitoare mobila. Sunt destinate transportului de materiale lungi, utilaje, marfuri ambalate/paletizate care necesita protectie impotriva agentilor atmosferici. Invelitoarea mobila, confectionata din material plastic, permite prin pliere eliberarea pentru incarcare a cel putin 3/4 din lungimea vagonului. Manevrarea invelitorii mobile se face de catre un singur om.
Ks Vagon descoperit cu pereti mici si tepuse. Sunt echipate cu pereti laterali si frontali rabatabili cu inaltimea de 450 mm, precum si cu tepuse. Constructia vagonului permite transportul de materiale lungi (laminate, sina de cale ferata, etc) blocuri de piatra, cherestea, busteni, etc.
Faccs Vagon descoperit autodescarcator pentru transportul pietrei sparte. Vagonul este de constructie complet metalica si permite descacarea prin gravitatie a pietrei sparte recum si dozarea cantitatii descarcate in functie de necesitati. Descarcarea se poate face din mers cu viteza de 5 km/h. Este utilizat in special pentru lucrarile de intretinere si reacere a caii.
Laads Vagon platforma tip special. Este de tip articulat, compus din doua semivagoane pe 2 osii. Este destinat transportului de tractoare si alte utilaje agricole.
Uagps Vagon specializat pe 4 osii cu descarcare prin gravitatie. Este de constructie sudata, complet metalica, cu descarcare prin gravitatie. Este destinat transportului de cereale (secara, porumb, orz, ovaz, grau, orez brut), precum si a semintelor de floarea soarelui, soia si sroturi. Are practicat in acoperis, pe axa longitudinala o gura de incarcare pe aproape toata lungimea acoperisului, care permite incarcarea cu benzi transportatoare sau direct din siloz. Gura de incarcare este obturata cu 4 capace rabatabile. Pentru descarcare, vagonul este prevazut intre boghiuri cu 3 guri de descarcare, amplasate central, in axa longitudinala a cutiei. Descarcarea se efectueaza prin gravitatie, prin intermediul unui sistem de roti dintate cu cremaliera actionate manual care deschid fiecare gura de descarcare.
Uaaikks
Uaai
Vagon special pentru transporturi negabaritice. Vagoanele tip Uaikks pe 4-20 osii sunt destinate transportului de marfuri negabaritice, cu greutate mare (transformatoare, utilaje, etc). Sunt construite in doua variante, cu platforma scufundata si cu lonjeroane. Marfurile pot fi transportate fie asezate pe platforma , fie sprijinite intre lonjeroane, fie cu prindere directa de lelementele vagonului. Vagoanele pe 10 si 20 osii sunt prevazute cu mecanisme care permit deplasarea platformei/lonjeroanelor atat pe verticala cat si pe orizonatala, in vederea trecerii prin punctele unde gabaritul este depasit.
Rmms(1,2) Vagon platforma pe 4 osii. Vagoanele tip Rmms (1) si (2) sunt destinate transportului de utilaje, laminate (profile, tevi, sine de cale ferata, etc), tagle, lingouri, prefabricate de beton, cherestea, busteni, utilaje, vehicule grele. Pentru asigurarea marfurilor vagoanele sunt prevazute cu tepuse si pereti frontali cu inaltimea de 520 mm.
Shimmns Vagon platforma pe 4 osii, cu invelitoare mobila pentru transport rulouri de tabla. Sunt destinate transportului de rulouri de tabla in pozitie orizontala. Sasiul este prevazut cu 5 suporti pentru rulouri iar protectia impotriva agentilor atmosferici se realizeaza cu ajutorul unei invelitori mobile din PVC. Se pot transporta rulouri de tabla cu greutatea de maxim 33 tf si diametrul maxim de 2,25 metri.
Sdgmss Vagon cu planseu coborit pentru transport combinat (cu roti de 760 mm). Este destinat transportului de autovehicule TIR. Este realizat cu planseu coborit (625 mm) si circula in garnituri inchise de 15-20 vagoane. In acest sens este prevazut la capete cu traverse frontale rabatabile. Este amenajat si pentru transportul de containere, respectiv cutii mobile, de 20′ si 40′.
Hbikklls Vagon pe 2 osii cu pereti culisanti.Sunt destinate transportului de marfuri generale ambalate/paletizate, cu volum mare si greutate specifica mica. Peretii culisanti, executati din aluminiu, permit incarcarea usoara si rapida a vagonului. La interior, cutia este echipata cu 6 pereti transversali mobili care permit compartimentarea vagonului pentru mai multi clienti.
Esx Vagon descoperit pe 2 osii. Este destinat transportului de utilaje, laminate, fier vechi, cherestea, blocuri de piatra etc, care nu necesita protectie impotriva agentilor atmosferici. Cutia vagonului, prevazuta pe fiecare parte laterala cu usi cu deschiderea de 1800 mm, permite si transportul marfurilor cu granulatie mare, in vrac. Descarcarea vagonului se poate efectua prin usile laterale, sau prin culbutare frontala, prin peretii frontali mobili.
Eaos
Eamos
Vagon descoperit pe 4 osii. Vagoanele descoperite seria E (Eaos, Eamos) sunt destinate in principal transportului de marfuri in vrac (minereuri, carbune, cocs, produse de balastiera). De asemenea mai pot fi transportate laminate, fier vechi, deseuri metalice, material lemnos, materiale pentru constructii. Vagonul tip Eaos are planseul fix, din lemn, descarcarea se face prin usile laterale. Vagonul tip Eamos are planseul fix, nu are usi laterale, descarcarea se face numai prin culbutare. Acest tip de vagon este destinat transportului de minereu.
Ibbhs
Ibbehs
Ibbehqs
Vagon refrigerent. Vagonul frigorifer cu 2 osii poate fi utilizat in traficul feroviar fara personal insotitor.Ca agent frigorific, in functie de marfa incarcata, se poate utiliza gheata de apa sau zapada carbonica. Vagonul este destinat pentru transportul tuturor felurilor de alimente perisabile conform ATP (Conventie asupra transporturilor internationale de marfuri perisabile si mijloacelor specifice de transport care se vor utiliza pentru aceste transporturi). Vagonul poate fi folosit la temperaturi ale mediului ambiant in limitele -20C pina la +45C
Lst Vagon platforma tip special. Sunt destinate exclusiv transportului de pachete de tabla. In acest scop vagonul este echipat cu pereti despartitori, rezultind 5 compartimente pentru pachetele de tabla.
Saadkkms Vagon pe 10 osii cu planseu coborit pentru transport combinat. Vagonul este destinat transportului pe calea ferata a autocamioanelor rutiere (TIR) cu semiremorci pe doua sau trei osii si este parte componenta a unei garnituri inchise de 10 – 20 vagoane.
Zaes
Zaefs
Vagon cisterna pe 4 osii pentru transport floarea soarelui. Cisterna montata pe vagon este de constructie sudata. Incarcarea cisternei se face gravitational pe la partea superioara a cisternei prin gura de incarcare. Descarcarea se face gravitational pe la partea inferioara prin intermediul robinetului central si a celor laterale. Vagonul tip Zaefs nu este apt sa circule in Marea Britanie.
Zaekks Vagon cisterna pe 4 osii pentru transport bitum. Sunt destinate transportului bitumului. Cisterna montata pe vagon este de constructie sudata. Incarcarea cisternei se face gravitational pe la partea superioara a cisternei prin gura de incarcare. Descarcarea se face gravitational pe la partea inferioara prin intermediul instalatiei de descarcare.
Zas(3) Vagon cisterna pe 4 osii pentru transport acid sulfuric. Cisterna montata pe vagon este de constructie sudata. Incarcarea cisternei se face gravitational pe la partea superioara a acesteia. Descarcarea se face cu pompa pe la partea superioara a cisternei.
Zes
Zest
Vagon cisterna pe 2 osii. Cisterna montata pe vagon este de constructie sudata. Incarcarea se face gravitational pe la partea superioara a cisternei prin gura de incarcare. Descarcarea se face gravitational pe la partea inferioara a cisternei prin robinetul central si prin robinetele laterale.
Zaes
Zast
Zaest
Zaefst
Vagon cisterna pe 4 osii pentru transport produse petroliere albe. Sunt destinate transportului produselor petroliere albe (motorina, benzina si altele). Cisterna montata pe vagon este de constructie sudata. Incarcarea cisternei se face gravitational pe la partea superioara a cisternei prin gura de incarcare. Descarcarea se face gravitational pe la partea inferioara prin intermediul robinetului central si a celor laterale. Vagonul tip Zaefst nu este apt sa circule in Marea Britanie.
Copyright 2014 Hub Dacia SRL
Container Tracing